Wednesday, March 25, 2009

instinct@naluri

persoalan yang pertama bermain2 dlm benak fikiran ku...
"adakah instinct@naluri ini satu kelebihan atau keburukan?"
bagi aku ia merupakan satu kelebihan dan juga satu kekurangan juga..dan aku rasa hampir semua manusia di dunia ini di kurniakan perasaan ini dlm diri mereka lebih2 lagi terhadap insan2 yang amat mereka sayangi dan amik berat..
"berbezakah instinct@naluri ini dengan mimpi yang memberi kita alamat dan tanda?"
ketahuikah anda bahawa ibu yang melahirkan kita kedunia ini lebih kuat instinct@naluri nya terhadap setiap anak2 nya.dan sebenarnya hati kita dan ibu kita adalah satu.kalau anak2 mereka dlm kesusahan sudah pastinya seorang ibu itu akan dapat merasakan dengan tercuitnya hati mereka..
dan aku adalah salah seorang insan yang dikurniakan oleh ALLAH instinct@naluri yang cukup kuat terhadap insan2 yang amat aku sayangi event terhadap member yang amat aku amik berat.mungkin ia merupakan satu kelebihan dimana aku dapat merasa hampir setiap rasa hati insan yang aku sayangi andai mereka dlm kesusahan..
namun kadangkala aku rasakan ia umpama satu keburukan kerana aku dpt merasakan semua perkara yang tidak baik berlaku terhadap mereka..
"pastinya anda semua merasakan apa yang aku tulis ini hanya satu momokan..mungkinkah ada manusia yang begitu sekali dpt merasakan apa yang org lain lalui.."
namun itu lah kurniaan yang diberikan kepada ku yang mungkin jua ada pada insan yang lain namun dlm bentuk dan keadaan yang berbeza..
"adakah ia satu kebetulan ataupun tanda2 yang diberikan kepadaku?"
"persoalan2 ini masih berlegar2 dan menujah pelusuk minda ku"



p/s:apa yang aku merepek nih?tak!!!tak!!!aku x merepek..semoga pakcik aku cepat sembuh..

1 comment:

Anonymous said...

terima je la...
ada byk kebaikan dari keburukan...
kadang², sama gak mcm org yg boleh nampak makhluk ghaib...
betapa peritnya...
tapi...
anggaplah tu satu keistimewaan yang Dia nak bagi...